Velkommen til mit kreative pusterum.
Her deler jeg nogle af de mange forskellige ting, som jeg går rundt og laver.

Du kan også følge mig på Instagram @dalkaer

Jeg sælger strikkeopskrifter under navnet Pippaluka Knits. Du kan finde dem på pippalukaknits.tictail.com

Laver du noget ud fra mine opskrifter på du meget gerne sende mig et link. Deler du billeder på Instagram bliver jeg vildt glad hvis du deler med hashtag #designbydalkaer (opskrifter eller ideer her fra bloggen) eller #pippalukaknits

Jeg håber du vil blive inspireret.



onsdag den 16. november 2011

Hæklede chokoladekiks

Er man inviteret til kaffe hos dukkerne, hører der sig jo også en småkage til.


Opskriften på chokoladekiksene er super nem.
Kiks: Lyst garn. Hæklenål str. 2½-3.
Slå 4 lm op. Sammel til en ring med en km.
1. runde: I hullet laves 6 fm der samles med en km.
2. runde: 1 luftmaske. Derefter 2 stgm i hver m = 12 stgm. Samles med en km.
3. runde: 1 luftmaske. Derefter 2 stgm i hver m = 24 stgm. Samles med en km.
4. runde: 1 luftmaske. Derefter *2 stgm første m, 1 stgm i næste m* Gentages runden ud = 36 stgm. Samles med en km. Hæftes.
Laves 2 gange (så der både er for og bag til chokoladestykket).
Chololade: Brunt garn. Hæklenål str. 4-4½.
Garnet skal være lidt tykkere så chokoladen bliver større end kiksen. 
Slå 4 lm op. Sammel til en ring med en km.
1. runde: I hullet laves 6 fm der samles med en km.
2. runde: 1 luftmaske. Derefter 2 stgm i hver m = 12 stgm. Samles med en km.
3. runde: 1 luftmaske. Derefter 2 stgm i hver m = 24 stgm. Samles med en km.
4. runde/bølgekant: *4 lm, spring 1 m over, 1 fm i næste m* gentages runden ud til der er i alt 12 buer. Hæftes.
De 3 stykker syes sammen med det lyse tråd.


Kan selvfølgelig varieres i farver, så det istedet for eksempel bliver til en OREO kiks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.