Trylle-perle-sjov

I Pinsen var jeg på besøg hos min mor. Hun var så sød og dejlig at passe min datter, imens min mand var til polterabend, så jeg fik tid til at læse til eksamen.

Min mor havde blandt andet fundet disse "trylleperler" frem, som skifter fra at være hvide til at blive farvede, når der er UV stråling fra solen.

UV-perlerne er gode til at lære børnene om den usynlige UV-stråling fra solen da de også skifter farve i skyggen
Det vil sige.. er de hvide behøver man ikke at have solcreme på, men bliver de farvede, ja så skal man have solcreme på. Logik som børn kan forstå!


Her er perlerne i skyggen og i solen.. og når vi kommer længere hen på sommeren bliver de endnu mere farvestrålende.

Alberte hyggede sig i solen (med faktor 50 på) med at lave armbånd i fine mønstre.



Har du også lyst til at prøve disse perler kan de købes på Kræftens bekæmpelse lige HER. Sættet koster 60 kr og består af ca.8 meter elastiksnor og ca.550 UV perler. Der er nok til ca. 30 armbånd.

Kommentarer

  1. Det er da lidt sejt! :)

    SvarSlet
  2. Vil meget gerne bede om linket. Da dette link i artiklen ikke virker. Min mail er nadiabrobak@gmail.com.

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.