En knyttet ring

Forleden så jeg en ring lavet ud af en "abehånd" og tænkte straks "sådan en kan jeg da selv lave". 
Den vakte minderne tilbage fra dengang jeg gik til spejder for et par og 20 år siden.

Jeg havde noget ledersnor i 0,5 mm liggende som jeg brugte til disse ringe, men jeg tænker at mulighederne for materialevalg er uendelig: nylonsnor, ledning, bast o.s.v.. 



Kan både bruges enkeltvis..

 .. Eller sættes sammen med flere.

Du kan blandt andet se hvordan du laver abehånden HER.

Det eneste man skal være opmærksom på er at en enkelt lykke ikke skal strammes til. Denne løkke bruges nemlig som selve ringen.
Det smarteste er at lykken sidder på samme side som enderne, så disse ikke så let ses, når de klippes af.

Har du brug for mere hjælp findes der også en god DIY HER.


Det var lige et lynhurtigt fredagsprojekt.

Kommentarer

  1. Hvor er den flot. Sikke en kreativitet :)

    SvarSlet
  2. Den er rigtig flot og enkel.. Jeg kender også en der laver ringe med 'abehænder' - kan rigtig godt lide ideen.. :) God weekend..

    SvarSlet
  3. Rigtig fine og en sød idé ;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.