Vendestrikken der ENDELIG blev færdig

Jeg startede i marts måned på en vest i vendestik.
Du kan se det først indlæg jeg lavede om vesten HER og om mine overvejelser undervejs i processen, i indlægget HER.

Jeg har strikket den i superwash uld, så sommeren over har motivationen for at få den lavet færdig, ikke været så stor.

Men nu da efteråret og kulden trænger sig på, har jeg endelig fået den strikket færdig.




Desuden har jeg gået og grublet over hvordan jeg skulle lave den færdig. Min strikkefasthed har åbenbart ikke været som den skulle, for hvertfald blev vesten alt for kort.

Dem der følger lidt med ved måske, at jeg HADER at pille op. Så det var ikke en mulighed jeg havde lyst til at benytte mig af. Jeg måtte derfor finde på en anden mulighed.

Jeg har efter maaange overvejelser strikket en sort kant forneden. Jeg havde faktisk længe i tankerne at lave en effekt a la DENNE strikkede trøje.


I sidste øjeblik ombestemte jeg mig dog og valgte i stedet at sy vesten sammen så det blev til en tunika. Jeg holdt mig derfor til to farver. Men jeg tænker lidt at hvis jeg senere ønsker lidt mere farve på den, så kan jeg nemt sprætte sammensyningen op og strikke en kant i en spraglet farve på.

I dag har den så været i brug for første gang. Og på en blæsende efterårsdag som i dag, var den virkelig dejlig at have på.


Kommentarer

  1. Den ser virkelig lækker ud. Tillykke med du endelig blev færdig.
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eline
      Det er også dejligt at have reduceret "næsten færdig" bunken.
      Og den er også virkelig lækker. Hvis det ikke var fordi jeg synes den er så kedelig at strikke, så var jeg gået igang med endnu en..

      Slet
  2. Ja den ser godt nok lækker ud ;) ...og skønt når bunken bliver reduceret, sådan en bunke kender jeg alt til... ;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.