søndag den 7. oktober 2012

Patchwork sutteklud

Jeg har for første gang i maaaaange år kastet mig ud i patchwork. Sidste gang endte det med hysteri da jeg overhovedet ikke kunne få det til at passe sammen. 

Men i dag var vi jo til navngivningsfest og de havde ønsket sig sådan en sutteklud med mange bånd på.
Og så mente jeg da, at jeg måtte lave den selv.

Og helt ærligt... var det bare det??  
Det absolut vigtigste er at alle stofstykkerne bliver samme størrelse. Det var nok her det gik helt galt sidst jeg kastede mig ud i det.
Jeg lavede en papmodel til at tegne efter. Er sikker på der findes mange andre metoder.

Jeg lavede stykkerne i 8*8 cm. Suttekluden kommer derved til at måle 21*21 cm når den er syet sammen.

Og så klippede jeg ud. Jeg lavede to af hver så der både er til forsiden og bagsiden.
Jeg brugte en blandning af nye stofstykker og gammelt, genbrugt sengetøj.

Derefter lagde jeg bånd på hvor jeg synes det passede.

Og så syede jeg sammen.
Over båndene syede jeg ekstra mange gange frem og tilbage.

Og så skulle den bare vaskes (så evt. farverester og kemi i stoffet bliver vasket ud) og stryges.

5 kommentarer:

  1. Det er da en genial ide... Min søster er meget tæt på at nedkomme - mon ikke hendes barn skal have sådan en - det tror jeg nok. Tak for inspirationen...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid til tjeneste.
      Glad for at du kunne bruge ideen (som jo desværre ikke er min..)

      Slet
  2. Hvor er det dog en fin sutteklud, smukke stoffer du har sat sammen :)

    SvarSlet
  3. Den er sød. Jeg har ikke turde lege med patchwork endnu fordi jeg tror jeg ender på samme måde som du gjorde sidst. He he.

    SvarSlet
  4. Hvor er den sød :) Rigtig god farve sammensætning.