onsdag den 24. oktober 2012

Strikket vest og projekt "væk med en dårlig vane"

Så har jeg haft gang i strikkepindene igen.

Garnet som jeg spandt op HER fandt jeg på tilbud, og der var kun 200 g. Så det kunne kun blive til et lille projekt. Jeg ville derfor lave en vest af garnet.. eller det vil sige at jeg faktisk kun bruge under halvdelen.

På billedet herover ser farven næsten lyserød ud. Jeg måtte derfor lige lave et close-up for at få fanget farven lidt bedre.

Helt tilfældigt havde jeg en knap liggende i fuldstændig samme farve som jeg købte i sommer i Stof og Stil.

Samtidig har dette også været et "væk-med-en-dårlige-vrangmaske-vane" strikkeprojekt.

Jeg havde nemlig fået en virkelig dårlig vane med at bøje i fingeren på en underlig måde når jeg skulle lave vrang. Det har både gjort, at jeg har belastet fingeren (hvilket i længden gør ondt), men også at mit strikketempo ikke kunne blive særligt hurtigt. 

Men nu satte jeg mig for at komme af med den dårlige vane. Det gik først rigtig langsomt, men til sidst gik det hurtigere og blev også meget nemmere. 

Har du også nogle dårlige vaner?  

Jeg har brugt opskriften HER som base. Jeg har dog strikket den på pind nr. 3,5 og så har jeg lavet lidt om på perlekanten på forstykket. Jeg har derfor kun brugt 90 g. garn til vesten.

Men det betyder jo nu at jeg har 110 g. garn tilbage.
Jeg overvejer nu hvad jeg skal lave af det. Tror det bliver til en hue som den HER. Eller har du nogen idéer??

1 kommentar:

  1. Jeg er imponeret over at du kun skulle strikke en vest for at slippe af med den dårlige vane. Hatten af for det :)
    Lækker vest det er blevet til :)