12. DEC: "Julebounty"

Til julen hører sig lidt ekstra guf.
Så bag dagens låge er der en super nem (og kun en lille smule usund) julelækkeri.

Jeg plejer at bage brunkager og vaniliekranse, og lave marcipankonfekt og alt muligt andet. I år er det indtil videre skåret ned til een eneste ting: Bounty.

Jeg har pyntet dem med grønt kokos (farvet med en anelse frugtfarve) så de bliver lidt mere "julede".



Opskriften er super nem og ligger flere steder på nettet.
Jeg har fundet den HER som også har MAAAANGE andre lækre opskrifter.

Når chokoladen skal smeltes virker dette bedst for mig.
Varm ca. halvdelen af chokoladen i en tykbundet gryde ved lav varme. Når det er smeltet slukkes for varmen og den anden halvdel af chokoladen puttes oveni. Når det "nye" chokolade er smeltet er det klar til brug. 


Når kokosblandingen er vendt i chokoladen kommer jeg det en tur i købeskabet for at chokoladen kan stivne helt.

Og så er de klar til at servere.


VELBEKOMME


Kommentarer

  1. Se dét er julekonfekt, som jeg kan lide det!
    Det må prøves :-).
    Hvor finder du kondenseret mælk?
    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. De er altså også virkelig gode.. og virkelig nemme at lave.
      De flaste større kæder (Kvickly, Føtex, Bilka o.l.) har det og man kan også købe det i mange lokale grønthandlere.
      Jeg har købt det i Super Brugsen.

      Slet
  2. Jeg køber kondenseret mælk i rema1000 - men man kan også få det mange andre steder.

    Super med en opskrift, det skal prøves en dag. Manden min elsker bounty - så måske en dag hvor han skal forkæles lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Især fordi de er så super nemme at lave men smager af "en million". Så får du nok lidt billige point..

      Slet
  3. Hvor ser det bare lækkert ud - sidder og bliver helt lækker sulten.
    Kærlig Hilsen Heidi fra Egholmvej 16

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja men så er det jo bare om at komme i gang..

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.