15. DEC: Perlestjerner

Bag dagens låge er der en stjerne som er lavet ud af perler. 
Flere forskellige perler vil kunne bruges men jeg har brugt plastikperler med "perlemor".


Du kan nemt lave dem selv.

Du skal bruge:
Tynd tråd eller "fiskesnøre"
30 (til en 5-stjerne) eller 36 (til en 6-stjerne) perler



Her vil jeg godt starte med at undskylde for billedkvaliteten.. Jeg håber du kan se fremgangsmåden alligevel.

Til en 5-stjerne starter man med 10 perler som man samler til en ring (til en 6-stjerne bruges der 12 perler)

Sæt nu 3 nye perler på snoren og put tråden tilbage igennem den 2. perle ..

Sæt endnu 1 perle på snoren og før den igennem den 3. perle i den inderste ring.
Det var den første "tip".

Fortsæt hele vejen rundt til alle 5 (eller 6) "tipper" er lavet.
Bind enderne sammen.
Du kan enten klippe dem af, eller du kan føre dem gennem perlerne ud til en spids, hvor de kan bruges til ophæng.

Her kan du se 6- stjernen. 

Alt efter størrelsen på perlerne, vil stjernerne også få forskellige størrelser.

Super nemt ikke?
God fornøjelse og fortsat god weekend.

Kommentarer

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.