21. DEC: Geometrisk juletræskugle i papir

Jeg har flere steder set geometriske julekugler rundt omkring på nettet. 
De fleste er 6 eller 8 kantede. 
Men da jeg forleden dag lavede stjernen HER skulle jeg lave en 20 siden kærne til stjernen. Og den er sådan set super fed i sig selv. 

Jeg måtte derfor igang med at måle og klippe og folde igen. Denne gang bare i meget mindre målestok.



Jeg lavede endnu en skabelon med trekanter på 2 cm.

Jeg har desuden fået et tip om at en lignende skabelonen også kan udprintes direkte HER omend den nok skal skaleres en del ned for at blive til denne lille juletræskugle.

Jeg tegnede over på bagsiden af et stykke glanspapir.

Derefter ridsede jeg op der hvor folderne skal ligge..
.. Og klippede ud.

Nu kan den foldes.

Inden man limer sammen er det dog vigtigt at lægge snoren ind i et hjørne.

Og så skal den bare tørre.

Her er der to udgaver. En med trekanter på 2 cm og en med trekanter på 4 cm.

De er da bare såååå fine (hvis jeg selv skal sige det). 
Hvad synes du??

Har du lyst til endnu flere papirfolderier så tjek evt. mit indlæg om: 
Papirsløjfen HER 
Buttede papirsstjerner HER
Origamistjernen HER
eller 
Blomsten HER 

Kommentarer

  1. FEDE !!!! Dem skal jeg have lavet en flok af til næste år (så dem for sent).
    Tak for et super fedt tip.

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.