"Upcycle" af et par bukser

Min mand har haft et par lækre Diesel bukser. De var efterhånden blevet så slidte enkelte steder, at han blev nødt til at kassere dem.
Men mit gemme-gen kom op i mig. Bukserne var nemlig lavet af noget "blødt"og lækkert, cowboy-agtigt stof (som ikke er cowboystof, OK ret svært at forklare). Hvorom alting er, gemte jeg bukserne.

Nu er de så godt i gang med at blive lavet om til en jakke til min datter.


Jeg er ikke færdig endnu. Jeg mangler lige lidt hjælp med at få lavet kraven og kanterne foran. Skal egentligt nok helt lave kraven om igen.. Og så synes jeg at ærmerne skal være smallere.. Og så tænker jeg også at jeg skal brodere noget på den og evt. bruge den som en del af mit eksamensprojekt til Materiel Design.

Mange idéer og alt for lidt tid til at udføre dem i. 
Har du lyst kan du her se lidt af min proces. 
Det startede som et par bukser..

Hvert ben er blevet til et ærme, og to forstykker/et bagstykke.
Desuden kunne jeg liiige få plads til den yderste halvdel af kraven. 


Hvilket kom til at se sådan her ud.
På ærmerne og rygstykket har jeg bibeholdt buksernes sidesømme, frem for at lave mine egne.

Der er ikke meget tilbage af bukserne..


Jeg ville tilføje en farve til jakken. Her er to af de farveprøver jeg lavede. Den koralfarvede fik stoffet til at få et mærkeligt rødligt skær. Så jeg valgte den turkise (hvilket i øvrigt er Albertes ynglingsfarve.. for tiden)

 Så blev der syet skråbånd på forkanterne.

Og skuldersømmene blev syet sammen.


Ærmer sat fast og syet på.


Og så kom der lige den der krave.
Jeg måtte have fat i Politikkens sybog for at se om den kunne hjælpe mig lidt på vej.
Da jeg kun havde stof til den ene halvdel lavede jeg den anden af turkist stof.

Tror vist at kraven er rigtig nok lavet.. men der er bare lige forkanterne som jeg ikke synes ser rigtigt ud. Og så skal den også lige sidde lidt mere skarpt i kanterne.

Endeligt lavede jeg skråbånd af det samme turkise stof som kraven..

.. som jeg syede på i ærmerne.

Så langt så godt. Glæder mig til at den bliver helt færdig.



Kommentarer

  1. Ej hvor er den fin!! :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak. Det skal nok blive fint nr den bliver helt færdig. Og det er hvertfald fedt at få gang i symaskinen igen..

      Slet
  2. Det ser godt ud!! Jeg har lige findet din blog og glæder mig til at følge med :-) Kh Maria-margadusen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria
      Hvor dejligt du har lyst til at se mere. Jeg kigger også lige forbi hos dig.
      God weekend.

      Slet
  3. Hvor er den fin - og hvor jeg kender det med, at have en masse ideer og alt for lidt tid..
    Politikens sybog er også min bibel - i den kan man finde forklaringer på alt.

    Kh Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det.
      Lige nu ville 5-6 timer mere i døgnet være pasende!!
      Politikkens sybog kunne så ikke lige klare denne her (så er det jo bare super fedt at jeg har en underviser jeg kan spørge..)

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.