Upcycle broderi-kjole

Jeg har lavet en kjole..


Udgangspunktet for kjolen har været denne broderede serviet, da jeg til min eksamen også gerne vil vise hvordan man kan genbruge gamle broderede ting til nye formål.




Jeg skulle derfor finde ud af hvilket stof jeg skulle bruge til kjolen.
Det endelige valg lå mellem disse to orange stykker stof, da jeg gerne ville have den orange farve fra broderiet til at gå igen i hele kjolen.


Det blev ærmerne som fik æren af, at blive lavet ud af det broderede. Jeg valgte et raglanærme da det er rimelig stort så man kan se meget af broderiet samtidig med at det var lille nok til at kunne blive lavet ud af den broderede serviet. 


Der var også lige stof nok til at få en enkelt lomme.
Det synes jeg giver kjolen lidt mere sammenhæng.

Da jeg havde syet det meste af kjolen skulle jeg finde ud af hvilke farver jeg ville brodere kanterne forneden med.
Valget faldt på "blå-blå-blå" da jeg synes at de andre kombinationer var for forvirrende i forhold til broderiet.


 Så kanterne blev således, broderet med tungesting

Den lille model var ikke lige i humør til at tage billeder.. Det her blev det bedste.




// Louise Follow Design by Dalkær

Kommentarer

  1. super fin, er især vild med ærmerne, de er rigtig søde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sandra.
      Tusinde tak. Jeg er glad for at du synes om ærmerne.. Det er jo dem der er "grundlaget" for hele ideen bag kjolen.
      Ha en rigtig dejlig aften
      Louise

      Slet
  2. Hold da op hvor er den fin... troede først den var til voksne... jeg ønsker mig da sådan en kjole nu...må ned i stofdyngerne en dag og finde noget brugbart ; ) Har en masse gamle duge o.lign. nemlig. Tak for super inspiration!
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for din besked. Ej hvor er jeg glad for at du kan lide den.
      Det ville jo være super nemt at lave den lidt større..

      Slet
  3. Ih Louise - nu skal jeg da på genbrugsjagt igen, for det dér ser altså bare godt ud! God idé med lommen også.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Christina.
      Ej men det er jo altid så hyggeligt at gå på genbrugsjagt, så dejligt at have en undskyldning for at gøre det..

      Slet
  4. Hvor er den bare fin. God ide... Jeg bliver helt inspireret.
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe.
      Skønt at høre at du bliver inspireret. Det er simpelthen så fedt at få det at vide, så tusinde tak.

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.