Du kan også følge mig på Instagram @dalkaer

Jeg sælger strikkeopskrifter under navnet Pippaluka Knits. Du kan finde dem på pippalukaknits.tictail.com

Laver du noget ud fra mine opskrifter på du meget gerne sende mig et link. Deler du billeder på Instagram bliver jeg vildt glad hvis du deler med hashtag #designbydalkaer (opskrifter eller ideer her fra bloggen) eller #pippalukaknits

Jeg håber du vil blive inspireret.

fredag den 3. januar 2014

Butterfly DIY

Da jeg London nogle butterfly som var lavet i almindeligt stof med blomster, stjerner o.l.

Jeg tænkte, "dem kan jeg da selv lave".. og min mand har derfor lige fået to meget forskellige butterfly.

Herunder kan du se hvordan jeg har gjort trin for trin

Jeg har tegnet mønsteret i hånden ud fra en engelsk blog, men har netop fundet et mønster og vejledning på stof2000´s hjemmeside. 

Den er meget tæt på den jeg selv har lavet og derfor har jeg valgt bare at linke hertil. 
Du kan finde den HER (OBS. Det er den store af de to, som minder om dem jeg har lavet).

De er blevet syet som rigtige butterfly der skal bindes med en rigtig butterflyknude. Dette kan man evt få hjælp til på youtube (søg efter "how to tie a bowtie")

Jeg synes det var nemmest at sy først (stof ret mod ret og påstrøget vlieseline) og klippe til bagefter. Det giver lidt mere spild.. men det er så lidt og til gengæld er det så meget nemmere.
Start med at sy lange den ene kant, rundt i buerne og tilbage langs den anden kant. Lad enden stå åben til at vende igennem.

OBS: til en voksen skal hver "side" af butterflyen være mellem ca. 40-45 cm.

OBS. Sæt en sikkerhedsnål fast inde i butterflyen inden den syes sammen. Så bliver det meget nemmere at vende den.
Glemmer man det må man putte en sikkerhedsnål ind gennem det lille hul og sætte fast på indersiden. Det kan sagtens lade sig gøre.

Derefter skal der vendes..

Jeg har lavet enden på en anden måde end i vejledningen fra Stof 2000.
Jeg lavede 3 knappehuller i den ene ende, og syede to knapper i den anden. På denne måde kan omkredsen nemt justeres.  

Jeg fik desværre ikke taget noget billede af min mand imens han havde den på (så her har jeg den bare selv på. Det er altså meget finere til en skjorte..).

// Louise Follow Design by Dalkær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar