tirsdag den 6. december 2011

Strikket nissehue til børn

Jeg syntes at min pige skulle have en hjemmestrikket nissehue.
Her blev det lige hendes "hest" der måtte lægge hoved til modellen.

Jeg har startet med 120 masker på pind nr 3. Jeg har strikket ribstik med *2 ret 2 vrang* i 4 cm. Derefter har jeg strikket glatstrik med indtagninger når jeg synes det passede.
Til sidst har jeg syet en hvid kvast på nissehuen.

4 kommentarer:

  1. Er den strikket på jumperpinde eller rundpind?
    /Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine
      Den er strikket på rundpind på 40 cm og til sidst på strømpepinde.

      Slet
  2. ej hvor er den flot! sådan en kunne jeg godt tænke mig at strikke til min søn. hvor mange indtagninger er der pr. omgang ca? Ja jeg er ikke vildt god til at strikke hvis jeg ingen opskrift har :-)

    God jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene.
      Undskyld det sene svar.
      Det er over 2 år siden jeg strikkede denne hue så jeg kan ikke huske det præcist.
      Men jeg har lige strikket denne nissehue http://www.designbydalkaer.blogspot.dk/2013/12/glimmer-nissehue-diy.html hvor jeg ca. har taget 4 masker ind hver 4. cm. Den blev meget lang.. og hvis du vil have den kortere vil jeg skyde på at du skal tage 4 m ind pr. 2.-3. cm.
      Håber du forstår hvad jeg mener..
      Rigtig god jul.
      Hilsen Louise

      Slet