Syvkantet pude

Så blev jeg endelig færdig med den hæklede pude, som jeg længe har lovet at lave til min datter.
Jeg var flere gange ved at droppe projektet igen. Det er jo bare drønkedeligt kun at hækle fastmasker hele tiden.

På forsiden har jeg lavet farveskift forskellige steder på runderne og derefter dækket dem med små hæklede blomster.

På bagsiden har jag sat alle farveskiftene samme sted. 
Jeg har brugt samme farver på for og bagsiden, men sammensat dem på forskellig måde.


Lynlåsen er syet fast i hånden. Jeg valgte en indvendig lynlås i samme farve for at gøre den så usynlig som muligt.

Det er meget simpelt at hækle en pude som denne.

lm=luftmaske
km=kædemaske
fm=fastmaske
m=maske/masker

Start med 3 lm.
Lav en km i første m så det danner en ring.
Lav 7 fm i hullet på ringen.
Lav 2 fm i hver maske runden ud (= 14 m)
Lav *2 m, 1.m* runden ud (=21 m)
Lav *2 m, 1 m, 1 m*runden ud (28 m)
Fortsæt med at forøg antal af de enkelte masker mellem udtagningerne i hjørnerne (hvor der laver 2 m i hver m) indtil du synes puden har rette størrelse. Jeg sluttede af da jeg havde omkring 250 masker på en omgang.

Farveskift laves efter temperament og ønske..

Hækkel en mere.
Hæft ender og pynt evt. med blomster.

De to sider syes sammen med en lynlås.

Ønskes en sekskantet pude starter man bare med seks fm i ringen.
Ønskes en rund pude er det vigtigt at udtagningerne bliver mere tilfældige på omgangen (og altså ikke sidder over hinanden.)

God fornøjelse.

Kommentarer