Så er jeg klar med hue og muffedisser

Lad efteråret komme an. Jeg er klar.. Ja altså hvertfald indtil det bliver så koldt, at jeg skal have rigtige vanter på. Så er jeg bagud igen. 

Jeg så en hue strikket i bobler. Men den var den lavet i 80-90% syntetiske materialer (hvilket jo ikke varmer en frossenpind som mig). Så jeg måtte lave min egen. 

Da jeg ikke lige har prøvet kræfter med at strikke bobler endnu, brugte jeg en gammel kending som jeg efterhånden føler mig godt hjemme i: De hæklede bobler. 

Jeg har bl.a lavet et penalhus HER og op til flere mobiletui HER, i boblerne.




Huen har jeg lavet fra toppen og ned. 
Til sidst har jeg sat strikkepinde på i hæklemaskerne og strikket en ribkant. 


Muffedisserne har jeg lavet af mormorfirkanter lidt lige som dem HER. Jeg har dog lavet dem lidt tættere i mønsteret så der ikke kommer helt lige så meget luft igennem. 

På bagsiden har jeg lavet stangmasker for at den bliver flad.
I kanten kan man lige ane en bølget kant. Jeg ville til at starte med lave kanten i begge ender, men jeg synes det blev for "pusse-nusset". Derfor blev det bare i den ene ende.

Jeg kan desværre hverken lægge en DIY på hue eller muffedisser. Jeg lavede begge dele på "øjemål" og fik ikke skrevet ned undervejs. 

Kommentarer

  1. Hvor er det nogle smukke mønstre du har lavet, dem er jeg helt vild med :)

    SvarSlet
  2. WOW hvor er begge dele flotte. <3

    Hvis du en dag laver dem igen, så må du MEGET GERNE lave en DIY, for jeg ville elske at lave sådan nogle fingerløse vanter. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Hvis du har lyst har jeg jo allerede lavet en DIY på et par andre fingerløse vanter. Jeg linker til dem i indlægget.. Og ellers skal jeg nok huske dig hvis jeg laver endnu et par af disse.

      // Louise

      Slet
  3. Sikke et lækkert sæt.
    Lige til en tur ud i kulden :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.