Juledekorationer anno 2012

Der er ved at gå "jul i den herhjemme".

I weekenden var jeg ude hos min mor og lave juledekorationer. Det har jeg gjort lige så længe som jeg kan huske tilbage. Og selvom det er lidt bombastisk med sådan nogle juledekorationer så synes jeg også bare, at det er en del af de traditioner som gør julen til en "rigtig jul".

Som jeg tidligere har skrevet var juledekorationerne sidste år røde. Dem kan du se HER.
I år er jeg gået i en langt mere diskret grøft og har holdt alt i hvid og sølv.

Her kommer et billedboom af årets juledekorationer:






Da vi er inviteret sydpå julen over, af min svigerfar er kalenderlyset i år erstatter af et bloklys uden tal.

Til gengæld har vi fået 2 adventsstager. 
Den ene er denne simple stage der er blevet pyntet med lidt perler..


Og den anden er gengangeren fra sidste år som du kan se HER.
En styroporkrans hvorpå jeg med limpistol har limet en lærkekogler fast.


Mine elskede træsko som har fulgt mig siden jeg var ca. 3 år.
Jeg fik dem vist på en ferie i Holland dengang og siden er de kommet frem hver jul.
I år lavede Alberte dekorationerne i dem. Jeg har dog hjulpet med at binde sløjferne.


En gennemgående pynt i dekorationerne (udover hvid/sølvfarverne) er prismer som kan anes imellem grannet.
Prismerne har jeg fundet på et loppemarked i sommer. De kom fra en ødelagt lysekrone så jeg fik dem for næsten ingenting.




Alberte lavede også disse juledekorationer. Den ene med rosenknopper og den anden med en eller anden form for skaller. 
De er ikke så traditionelle, men er super fine alligevel.


Og så er der jo bare at tælle ned til en hvid (sandstrands-) jul!!

Kommentarer

  1. Hvor er I gode! Jeg er slet ikke begyndt endnu :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine. Ja jeg er heller ikke begyndt endnu. Overvejer dog at starte i weekenden:-)

    SvarSlet
  3. Tak for det.
    Man kan altså også gå i gang for tidligt.. og det synes jeg faktisk lidt at jeg har gjort.
    Men det var altså lige den eneste weekend inden december måned, hvor vi havde tid og mulighed for at gøre det. Jeg prøver at retfærdiggøre det (over for mig selv) med at vi ikke er hjemme fra d. 22 dec. og en måned frem..

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.