17. DEC: Julefugl i filt

Bag dagens låge er der noget lidt mindre "julet" julepynt. 

Inspireret af fuglene HER og HER har jeg lavet min egen version af en lille julefugl i hvid filt. 



For at lave fuglen skal du bruge:

Hvid filt - klippet ud i to stykker til kroppen og to stykker til vingerne.
Bamsevat (eller fiberfyld)
Hvid broderitråd
Nål

Start med at sy den ene vinge fast på den ene halvdel af kroppen.

Nålen stikkes om på bagsiden..

..Og den anden halvdel af kroppen syes fast med et sting.

Den anden vinge lægges fast og syes fast i den anden halvdel af kroppen. Vær opmærksom på ikke at sy de to stykker af kroppen sammen.

Når begge vinger sidder fast på hvert sit kropsstykke..
.. Syes de to kropsstykker sammen med tungesting.
På de næste 3 billeder kan du se hvordan.



Når hele kanten (fra forreste vingekant, hele vejen rundt til bagerste vingekant) er syet sammen, fyldes bamsevat ind i kroppen.

Derefter lukkes hullet mellem vingerne. Resten af snoren hæftes og bruges derefter til at hænge fuglen op i.


Kommentarer

  1. Hvor er den fin. Meget due-agtig... altså på den gode måde, som i freds-due ikke rådhusplads-due.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ.. jeg forstår hvad du mener.

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.