20. DEC: Papir juletræer

Bag dagens låge er det et juletræ som er foldet i papir.

Jeg så det for et par uger siden i Sweet Pauls online-magazin. 
Du kan følge finde det ved at følge linket HER (findes i magasinet på side 88-91) 

Og selvom de ikke er særlig svære at lave, så er det næsten umuligt at finde ud af det ved at følge den vejledning der er i magasinet. (Prøv lige at kigge og se om ikke du vil give mig ret..)






Planen var at jeg skulle have lavet et par stykker, men så blev min datter syg og og jeg måtte 7 timer på skadestuen. 
Derfor et det kun blevet til et enkelt juletræ og en vejledning (der forhåbentlig er lidt bedre end Sweet Pauls..). 

Juletræet består af 4 (kan også være flere eller færre) kvadratiske stykker papir. 
Jeg har lavet dem i 12 - 14 - 16 - 18 cm.

Fold først papiret fra kant til kant og hjørne til hjørne. Så er papiret inddelt i 8 stykker (som en pizza).

Fold nu hjørne til kant 4 gange (mål efter de streger der her er ved min pege- og ringefinger). Nu er papiret inddelt i 16 stykker.

Fold hjørnerne og klip dem af så papiret bliver til en 8 kant.

Vend papiret og fold siderne ind (hvor folden er i sidestykkerne)

Fold ud igen og lav et lille buk mellem de to punkter (der er lige over min pege- og langefinger) samt tilsvarende til venstre for midterlinjen.


Fold også de 3 ander sider.

 Så ser papiret sådan her ud.

Pres folderne i form sådan her..

..hele vejen rundt.

Buk nu to af "kanterne" sammen..

.. Og fold dem sammen om på bagsiden.
Gentag 3 gange mere

Og så er en "etage" færdig.
Lav de andre på tilsvarende måde og sæt dem ovenpå hinanden.


Selvom jeg ikke plejer at lægge personlige ting ud på bloggen, så får i lige til slut et billede af min lille pige der ligger og sover på akutmodtagelsen. Øv hvor var det bare en lang aften.

Heldigvis kunne vi komme hjem igen efter de havde taget diverse blod- og urinprøver på hende.
Nu har vi så en uge med pencillin.

Kommentarer