9. DEC: Juleengle i filt

Bag dagens låge er der nogle engle.
På min Materiel Design blog viste jeg, i slutningen af september, nogle filtengle som du kan se HER.

Jeg vil nu trin for trin vise hvordan man laver disse florlette engle.





Du skal bruge:

Karteflor (uld) i forskellige farver.
Piberenser
Filtenål og filteplade.
Lille bold (i filt eller evt. i styropor)
Tynd snor


HOVED:
Tag en lille kugle og dæk den med hudfarvet karteflor.
Bind en snor rundt om så det holdes fast. Lad vær med at klippe enderne af.


ARME:
Tag piberenseren og sno karteflor rundt om.

Start en den ene ende og arbejd nedefter.

 Når man kommer til den anden ende snoes kartefloren rundt om..

..og nålefiltes fast.

Armene bindes nu fast til hovedet med det resterende stykke snor
KROP:
Et stykke karteflor på ca 30 cm deles med et hul på midten.
 Hoved stikkes igennem hullet

Pynt evt. kjolen med en ekstra farve.

Læg et tyndt stykke karteflor på ca 20 cm. over den modsatte vej og nålefilt enden fast.

Sno resten af stykket fast og nålefilt igen.


Find nu noget karteflor til har. Her har jeg brugt "troldehår" der er krøllet, men der kan også bruges almindeligt karteflor for glat hår (se evt. øverste billede).
Håret nålefiltes fast i en skildning.

VINGER:
Karteflor lægges tyndt ud. Evt. i to forskellige farver. 
Sørg for at det bliver helt glat og fint i enderne.

Det samles nu på midten..

.. og nålefiltes fast på ryggen under håret.

Pynt evt. med en engleglorie lavet af en guldpiberenser.

Og så er englen færdig.
Forfra..
 Og bagfra..

Ønsker man at hænge englen op, trækkes en tynd tråd igennem baghovedet.

Kommentarer

  1. Nåhh hvor er de bare søde og lækre.
    Adventshilsen fra Mosekonen

    SvarSlet
  2. helt bedårende engle, jeg må vist hellere prøve at finde mit karteflor frem.

    SvarSlet
  3. Jeg har netop også lavet en i hvid, men de farvede engle giver (sjovt nok) bare lidt mere farve og "glæde".
    Frem med kartefloren fra gemmerne..

    SvarSlet
  4. Nej hvor er de fine. Dem vil jeg gerne huske. Kiggede lige om du havde lagt dem på Pinterest, men de var der ikke.
    Ved du om man kan tillade sig at Pinte, noget fra andres blogs? Jeg tænker både helt konkret om det er ok med dig, og mere generelt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Tak for det.

      Uha det er jo et spændende spørgsmål. Personligt synes jeg at det er fint at folk "pinner" mine billeder. Jeg har også skrevet en lille "tilladelse" til dette i min sidebar til højre.
      Dog ved jeg også at der er nogen som ikke synes at det er i orden. Jeg tror at du skal kigge på den enkelte blog og se om der står skrevet noget omkring ophavsret af billeder.

      Men her er det i orden..
      Håber det var svar nok på dit spørgsmål.

      Slet
  5. Hej Louise

    Hvor er det en rigtig god vejledning. God, overskuelig og helt igennem forståelig ;) (og så er de jo meget lettere at lave end jeg på nogen måde havde forestillet mig) Glædelig jul til dig og din familie.

    Stine

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.