Digalo digalei...


.. tja er der andet at sige når man står og laver gyldne sko???


På lørdag skal jeg til bryllup og jeg skal have en bronzefarvet kjole på.
Sorte sko kunne selvfølgelig være en mulighed.. men jeg synes bare at det kunne være sjovere med  bronze-glimmer sko.

Det er jo ikke hver dag jeg er til bryllup.. så jeg kan lige så godt gå "all in" med glimmer.

Jeg har lavet det ud fra et par gamle røde sko.
Her er hvordan:


Først har jeg renset skoene med sæbevand og derefter tørret dem fulstændig.
Så har jeg malet et tyndt lag lim (jeg har brugt dekupagelim som fungere helt fint, men der findes sikkert noget som er mere velegnet!)

Mens limes stadig er våd drysses glimmer ovenpå. (Sæt skoen på en avis, så er det nemt at genbruge det overskydende glimmer).
Jeg har brugt bronzeglimmer fra Søstrene Grene til ca. 10 kr. Desværre har Søstrene Grene jo skiftende sortiment, og det er derfor ikke sikkert du kan finde det der. Panduro og andre hobbybutikker har tilsvarende glimmer (og i mange flere farver), dog til noget højere priser.

Fortsæt med limen og glimmer stykke for stykke. Limen skal gå helt tæt på det sidste stykke, pas på med at overlappe for meget, da der derved kan komme en "bule" af glimmer.

Ryst til sidst skoen for at fjerne overskydende glimmer. Lav nu makkeren!
Så skal de bare tørre.. 


OBS. Jeg har tidligere forsøgt mig med at lave glimmer-kondisko. Dette var desværre ingen succes da de var for bløde i materialet og glimmeret derfor faldt af i flager. Skoen skal derfor være fast i materialet for at kunne gøre det på denne måde.

Hvis du har gode erfaringer med at lave kondisko om til glimmersko vil jeg meget gerne høre fra dig.


// Louise
  Follow Design by Dalkær

Kommentarer

  1. Det er da en fantastisk god idé, hvor er de blevet flotte

    SvarSlet
  2. Hmm.. må så desværre erkende at de efter en hel aften sprækker lidt der hvor foden bøjer når man går. Havde eller testet dem hjemmefra hvor det så ud til at holde. Surt.. (men det var så lidt, at det vist kun var mig der lagde mærke til det - hvilket også kan være slemt nok!)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.