Upcycle petitfour fad

Genbrugspladsen gemmer nogle gange på små skatte.
For et par uger siden fandt jeg disse små glasskåle og isassietter (lignende kan tit købes i genbrugsbutikker eller på loppemarkeder til 5-10 kr.)

Jeg har nu lavet dem om til et petitfourfad (ja det kunne vel også være et kagefad, men da skålene ikke er så store, er det nok mere velegnet til mindre ting..)

Jeg synes det er lidt fint. Jeg kan især godt lide at mønstrene på de tre skåle/assietter ikke er ens. Der kommer derfor aldrig to ens kagefad ud af det.

I hver skål/asiette har jeg boret et lille hul..

..med et 6 mm diamantbor.
Det er meget nemt at bore hullet, man skal bare huske at putte lidt vand i imens man borer. Og så skal man huske at borer MEGET langsomt (da man faktisk ikke borer men faktisk sliber sig igennem).

Jeg har boret hullet med et søjlebor, men jeg ved faktisk ikke om ikke det også kunne lade sig gøre med en almindelig boremaskine. Det er vel et forsøg værd (hvis man ikke lige har en søjleborermaskine stående..)


Man kan også bore på samme måde i porcelæn.

Når hullerne er lavet skal det bare samles med et sæt kagefads-holder.
Søg fx på eBay efter "cake plate stand" for at finde dem. Jeg har ikke set dem her i landet, men hvis du kender til et sted hvor de kan købes i Danmark så du meget gerne skrive en kommentar herunder.

Jeg endte med at købe kagefads-holderen af en af mine medstuderende på materiel design holdet. Og jeg var så heldig at jeg kunne købe to sæt.. så jeg har endnu et, i sølv og med en lille hjerte i toppen, i reserve.


// Louise

  Follow Design by Dalkær

Kommentarer

  1. Hvor er det bare en god idé!
    Det er super fint :).
    Jeg har hverken søjlebord eller cake-stand, men jeg vil holde udkig efter passende asietter til formålet, så må det andet følge der efter ;-).

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.