lørdag den 23. november 2013

Patchwork babybold DIY

Et dejligt simpelt projekt at lave til baby er en patchworkbold. 
Den er syet i hånden, og for mit vedkommende lavede jeg den på en køretur på 2 timer (altså som passager i bilen).

Det eneste det kræver er: 
- Nål og sytråd
- 12 femkanter i pap 
- Bamsefyld
- Forskellige stofrester (gerne 6 eller 12 forskellige stykker)
- Evt. lidt maskingtape
- Evt en klokke eller raslebox

Klip 12 ligesidede femkanter ud i pap. Bagsiden af en blok papir er rigtig god til formålet.

Klip derefter 12 stykker stof ud der er ca. 2 cm. større end papstykkerne.

Stoffet ries fast rundt om papstykkerne.. eller hvis man springer over lidt lettere.. sættes fast med maskingtape på bagsiden. 

Når de 12 femkanter er lavet syes de sammen med små, usynlige sting i hånden. Dette gøres med vrangsiden udad.

Inden den sidste femkant syes fast på de to sidste sider, fjernes alle papstykkerne, bolden vendes og fyldes op med bamsevat og evt. klokken/rasleboksen.

Derefter syes de sidste sider sammen. Enden hæftes og TADAH bolden er færdig.

// Louise
  Follow Design by Dalkær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar