Du kan også følge mig på Instagram @dalkaer

Jeg sælger strikkeopskrifter under navnet Pippaluka Knits. Du kan finde dem på pippalukaknits.tictail.com

Laver du noget ud fra mine opskrifter på du meget gerne sende mig et link. Deler du billeder på Instagram bliver jeg vildt glad hvis du deler med hashtag #designbydalkaer (opskrifter eller ideer her fra bloggen) eller #pippalukaknits

Jeg håber du vil blive inspireret.

søndag den 1. december 2013

Glimmer nissehue DIY

Min datter er nået en alder hvor alt der glimter pr. definition er pænt.

Derfor købte jeg dette røde glimmergarn i tryg forvisning om, at det nok skulle falde i godt jord hos hende.
Jeg har i løbet af et par aftener strikket det om til en nissehue til hende.

Hvis du har lyst til at lave en magen til, har jeg skrevet lidt noter ned undervejs. Dog er det ikke en egentlig opskrift.  

Den er strikket på rundpind nr. 5 - 40 cm og strømpepinde nr. 5 efter fremgangsmåden som jeg også brugte til denne nissehue.

Jeg er dog startet med kun 76 masker og har strikket knap 5 cm rib (2 r, 2 vr) inden glatstrikken.
Jeg har også lavet flere omgange mellem indtagningerne og har derved fået en længere nissehue. Jeg strikkede ca. 18 cm inden de første indtagninger. De første 3 gange lavede jeg hhv. 8, 4 og 8 indtagnigner og har derefter taget 4 masker ind ca. hver 4 cm.

Nissehuen måler ca. 65 cm og er så elastisk at jeg også selv kan passe den (hvis jeg altså skulle få lov).

I enden har jeg sat en pom pom lavet i samme garn.

// Louise
  Follow Design by Dalkær

2 kommentarer: