søndag den 5. januar 2014

Hæklede vantelommer DIY

De er jo snart på alt børnetøj. Men de er virkelig også fine de vantelommer.

Jeg har lavet en hæklet udgave. Da jeg har lavet dem til en baby smækbuks har jeg lavet dem ret små. Men hækles de på større nål og med tykkere garn vi de blive større. Ellers vil man også kunne øge antallet af masker og omgange og derved få en større lomme.

Hæklenål nr. 3
Bomuldsgarn der passer til hæklenålen

Jeg har lavet et diagram over hvordan vantelommen hækles.
Håber det er til at forstå. Ellers skriv en kommentar. Så skal jeg prøve at forklare det.

Lommen syes derefter på tøjet. Den kan både syes på i hånden eller på maskinen.

Her har jeg brugt dem på et par hjemmelavede smækbukser
God hæklelyst.
Send mig gerne et billede, eller link til blog, hvis du bruger opskriften.
// Louise

 Follow Design by Dalkær

6 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig fin ide :) Jeg tænker det er overskueligt for en nybegynder? Altså mig, som er total hæklespade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du kan hækle efter diagram burde det være et overkommeligt begynderprojekt.
      Håber du finder ud af det.

      Slet