Hæklet fugl (med opskrift)

Flere har på IG spurgt efter opskriften på de små hæklede fugle som jeg har lavet til barnevognskæden til Filippa. 


Jeg har kopieret mine noter ind i indlægget her, så jeg håber det er til at forstå. 
Ellers må du skrive en kommentar.

Bruger du opskriften må du meget gerne sende mig et billed af de færdige fugle. 
Blogger du om det så henvis hertil. 
Skriver du på Instagram brug da hashtag #designbydalkaerhækletfugl og #designbydalkaer

Rigtig god hæklelyst



FORKORTELSER
MR = Magisk ring (kan evt erstattes med 3 lm, og km i første m)
lm = luftmaske/r
m = maske/r
fm = fastmaske/r
sm = sammen (altså en indtagning)

KROP
Hækles nedefra: 
MR med 6 fm
2 fm i hver m= 12 m
*1 fm, 2 fm i en m* = 18 m
*2 fm, 2 fm i en m* = 24 m
*3 fm, 2 fm i en m* = 30 m
*4 fm, 2 fm i en m* =36 m
5 runder uden udtagninger (36 m på omgangen)
2sm, 4 fm = 30 m
1 runde uden indtagninger (30 m på omgangen)
2sm, 3 fm = 24 m
5 runder uden indtagninger (24 m på omgangen)
Fyld med fiberfyld/bamsevat.
2sm, 2 fm = 18 m
2 sm, 1fm = 12 m
2 sm til hul er lukket. 
Hækl ca. 35 lm. 
Bryd garnet og hæft enden i starten af lm kæden.

VINGER (2stk)
MR med 5 fm
1fm i hver = 5 m
2 fm i hver m = 10 m
3 runder uden udtagning (10 m på omgangen)
Bryd garnet
Tryk flad og sy fast på hver sin side af kroppen 

NÆB (orange garn)
MR med 4 fm
1fm i hver m (4 m på omgangen)
Bryd garnet.
Tryk flad og sy fast 

ØJNE
broderes på med sort garn. 
// Louise

Kommentarer

  1. Tak for opskrift - de er så super søde :-) Har planer om at hækle lidt fugle til en dørkrans, så der passer de lige til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt Karina.
      Jeg håber sydligst lyst til at sende mig et billed når du er færdig med kransen. Det lyder rigtig fint.
      God hæklelyst.

      Slet
  2. nåårh hvor er de bare nuttede

    SvarSlet
  3. Årh hvor er de bare nuttede! Hvor er du dygtig Louise :)

    SvarSlet
  4. De er så fine. De skal også på min babys vogn :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de bare nuser !!
    Tak for opskriften!
    HVis du vil må du meget gerne besøge min blog!
    www.minkreativeverden.dk

    SvarSlet
  6. Undskyld det sene svar. Tusinde tak alle fire. Hvor er jeg glad for at i synes om dem..

    SvarSlet
  7. De er simpelthen så søde! Hvor lang skal sådan en barnevognskæde være?

    SvarSlet
  8. Hej Lousie :) jeg er i gang med at lave dine meget søde fugle og er stødt på et par spørgsmål :)

    1. hvordan hæfter man enden efter at have broderet de sorte øjne på så hæftningen ikke ses?? og så øjnene ikke går op igen?

    2. hvordan har du hæklet/knyttet/?? selve barnevognskæden og hvor lang er den?? :)

    Hilsen Freja

    SvarSlet
  9. Super søde!!! :-).
    Hvilken str. hæklenål har du brugt? :).

    SvarSlet
  10. Hej :-)
    Tak for lån af opskrift - har du en mail jeg kan sende et billede til?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maj-Britt
      Velbekomme.
      Du kan sende til bydalkaer(snabela)gmail.com

      Slet
  11. Jeg vil også gerne vide hvad
    Str. Hæklenål du bruger?

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.