Hæklet helikopter (med opskrift)

Jeg har fået en del henvendelser på min hæklede helikopter da jeg lagde et billed på Instagram for et par uger siden og NU har jeg endelig fået skrevet opskriften ned.




Hæklet helikopter: 

Du skal bruge: 
Hæklenål nr 3 + nr 2
Bomuldsgarn til hæklenål nr 3
Bamsevat


Kroppen: (Hækles med nål nr. 3)
1: MR med 6 fm
2: 2 fm i hver m (=12)
3: *1 fm, 2 fm i en m* gentag fra * til * omgangen rundt (=18)
4: *2 fm, 2 fm i en m* gentag fra * til * omgangen rundt (=24)
5: *3 fm, 2 fm i en m* gentag fra * til * omgangen rundt (=30)
6: *4 fm, 2 fm i en m* gentag fra * til * omgangen rundt (=36)
7-12: En fm i hver m (36)
13: *5 fm, indt* omgangen rundt (30)
14: En fm i hver m (30)
15: *4 fm, indt* omgangen rundt (24)
16: En fm i hver m (24)
17: *3 fm, indt* omgangen rundt (18)
18: En fm i hver m (18)
Fyld ud med bamsevat
19: *2 fm, indt* omgangen rundt (12)
20-23: En fm i hver m (12)
24: *3 fm, indt* omgangen rundt (9)
25-27:  En fm i hver m (9)
Fyld det sidste ud med bamsevat 
Bryd garnet med ca 20 cm snor. Sy gennem alle 9 m og træk igennem så hullet lukker sig.


"Dut" under propel: (Hækles med nål nr. 3)
1: MR med 5 fm
2: To fm i hver m (10)
3-4:  En fm i hver m (10)
Bryd garnet med ca 20 cm snor.

Propel i toppen: (Hækles med nål nr. 2)
1: 11 lm.
2: Nålen i 2 m. 10 fm tilbage
3: 11 lm
4: Nålen i 2 m. 10 fm tilbage
5: 11 lm
6: Nålen i 2 m. 10 fm tilbage
7: 11 lm
8: Nålen i 2 m. 10 fm tilbage
9: En km i første m
10: lav en fm i hver m langs alle 4 "vinger". Dog laves der i 2 fm i de to yderste m på hver vinge (i alt 88 fm).

Bryd garnet og sy fast i toppen på den lille "dut"

Bagerste propel: (Hækles med nål nr. 2)
1: 5 lm.
2: Nålen i 2 m. 4fm tilbage
3: 5 lm
4: Nålen i 2 m. 4 fm tilbage
5: 5 lm
6: Nålen i 2 m. 4 fm tilbage
7: Km i første m
Bryd garnet. 

De to propeller syes på kroppen.

Skal helikopteren bruges til ophæng kan man hækle en lm snor på ca 40 m og sy den fast i toppen. 



Den passer i størrelsen til det hæklede fly fra Filihunkat HER og den hæklede luftballon HER.


Lav meget gerne et lovelink tilbage til mig hvis du bruger opskriften. 
På IG kan du også bruge hashtag #designbydalkaer og #designbydalkaerhæklethelikopter

God hæklelyst
// Louise

Kommentarer

  1. Hvor er den fin! :) Den skal på min to-do liste! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak.
      Kender det med de lister. Gid der var lidt flere timer i døgnet..

      Slet
  2. Ej, hvor sød. Ville ønske at jeg kunne hækle!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak.
      Hvis du har mod på at lære det findes der mange videoer på nettet bla. drops garnstudio.

      Slet
  3. Den er godt nok sød! Jeg kan godt lide det enkle udtryk. Den er kommet på to-do-listen!

    SvarSlet
  4. Den er bare super fin. Med en rasledims/bjælde i midten kunne de blive til søde rangle-koptere ^^

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.