Strikkede babysutsko-sokker (med opskrift)


Str. 0-3 (3-6) mdr. 
Strikkes på pind 4.


Slå 14 (16) m op. Strik retstrik indtil stykketmåler 10 (11) cm. Luk af for de første 6 m. Strik "sidelæns" ribstrik (*1 pind ret, 2 pinde vrang, 1 pind ret* gentage fra * til *) over de sidste 8 (10) m indtil stykket måler ca. 9 (10) cm. Luk de resterende masker af. 

Bryd garnet med ca. 30 cm snor. 
Træk snoren igennem. Sy de sidste m sammen så det bliver til et rør. 

Hæft enden MEN UDEN at klippe af. Sy nu gennem alle de yderste m på den ene side af ribben. Stram til så de lukkes til. 

Sy igen igennem de samme masker for at lukke hullet helt. Sy herefter op langs de sidste m i skaftet af sutskoen. Hæft og bryd garnet.

Med en ny snor lukkes ribben under foden på samme måde, ved først at sy ribben og trække sammen og derefter syes retstrikken sammen indtil hælen.  

Der laves endnu en på samme måde. 

God fornøjelse.

Hvid du bruger opskriften må du meget gerne lave et lovelink tilbage til mig. 
På Instagram kan du bruge hashtag #designbydalkaer og #designbydalkaersutsko

Tusinde tak
// Louise

Kommentarer

  1. Hvor er de fine og enkle. De skal bestemt afprøves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak. Send mig gerne et billed eller link med dit færdige resultat

      Slet
  2. Hvor er de fine. Det tror jeg selv jeg kan finde ud af.

    SvarSlet
  3. Mange tak. Ja de er super nemme og også hurtige at lave. Så alle burde kunne være med.

    SvarSlet
  4. De er nemlig rigtig fine og ligner til forveksling disse : http://www.jemelv.dk/Undersider/baby/babystrik/babysok1.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er faktisk sådan et par jeg lod mig inspirere af. Har dog aldrig set en opskrift på den (kun set sutskoen) og synes at set er meget smartere med højt skaft end ombuk.

      Slet
  5. De er super super søde og perfekte til mine uldrester!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid. Jep der går ikke meget garn på sådan et par babysko..

      Slet
  6. Hvor er de fine, de får lige et bogmærke:-)

    SvarSlet
  7. Jeg kan ikke helt greje, hvordan du syr sammen under foden? Hjææææælp. De er ellers SÅ fine!

    SvarSlet
  8. Kunne du give mål på billedet?
    Hvor bred i cm - start - istedet for maskeantal - ditto for ribben
    PFH tak

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.