Perlestjerner


Jeg har lavet farvestrålende stjerner af HAMA perler som skal pynte i vinduet. 



Jeg har tidligere lavet perleskåle af HAMA perler. Dem kan du se HER

På 1000ideer.dk så jeg en der havde lavet armbånd af bagte HAMA perler. Der måtte jeg da også lige prøve. Det bliver rigtig fint og er et sjovt "trylle-projekt" for børn. Og så bliver hullerne i perlerne så store, at selv små børn nemt kan sætte dem på snor. Her har min datter på 3 været igang.


Men når nu perlerne var fremme gav det også ideen til at prøve endnu en måde at bruge HAMA perlerne på.

Så jeg måtte igang med endnu en stjerne...


Fremgangsmåden er ligeså simpel som ved perleskålene.
Jeg har hældt perlerne i udstiksformene. Ca. to lag perler oven på hinanden.
Derefter har jeg bagt dem i ca 10.  min ved 150 grader. 
Vent til de er kolde med at tage dem ud af formene. De kan evt. puttes i koldt vand hvis de man skal have formene i ovnen igen med det samme. Så kan perlestjernerne nemlig fjernes efter et par sekunder.


Og sådan ser de ud i vinduet.. (Undskyld den dårlige billedkvalitet.)

Kommentarer

  1. Det ser smart ud. Jeg syntes ellers, at jeg var færdig med Hamaperler, men det her kan da godt prøves:-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.