Maskemarkører

Jeg har tidligere brugt en snor når jeg har skulle markere en udtagning i strikketøjet.
Men det er nu slut da jeg endelig har fået lavet nogle maskemarkører.

De laves sådan her:


Du skal bruge:
Perler. (Til dette sæt har jeg brugt 12 små hvide perler og 6 store træperler i forskellige farver.)
Smykkewire og wireklemmer (de små "perler" der trykkes fast om wireren.)
Smykketænger. (Især den flade tang er vigtig.)

Klip wire af på ca 15-16 cm.
Sæt en wireklemme omkring wireren og klem den fast.

Sæt perlerne på. Sæt små perler yderst så den store perle ikke falder af!
Slut af med at klemme endnu en wireperle fast.

Klip evt. overskydende wire af.

Jeg har også lavet små maskemarkører med ca 10 cm. wire.

Her kan man se forskellen i størrelsen på 10 og 15 cm.
Men det er jo slet ikke nok med 6 marskemarkører i hver størrelse.. så jeg må lige få lavet lidt flere!


Kommentarer