Babyvest i ny udgave

Jeg har lavet en babyvest til en veninde i barselsgave.

For 3 år siden da min pige var lille lavede jeg den "klassiske" strikkede vest til hende.

Forleden dag så jeg så en babyvest hos en veninde.
Den var tykkere og mere "vamset" og lækker. Og så var den strikket med bredere striber på for og bagstikket og med smallere stropper. Jeg synes derved, at vesten bliver mere "feminin" end den klassiske udgave.

Desværre var vesten købt så der var ikke nogen opskrift på den.
Jeg har derfor måtte genskabe en opskrift ud fra et billede som jeg tog af den.

Jeg har strikket den i lidt tykkere garn (end den klassiske ofte strikkes på) på pind nr. 5.
Desuden er den strikket i et stykke det til sidst syes sammen i siderne.


Jeg har strikket vesten i SUPER blødt Alpaca uld som Søstrene Grene har fået i butikkerne.
Garnet er fra Peru og er håndspundet og farvet med plantefarver. Og så kostede det kun 30 kr for 50g.
DESVÆRRE var der spundet en masse strå (eller noget der ligner) med ind i garnet. Det var rigtig irriterende at skulle pille dem ud hele tiden. Bortset fra det var det lækkert garn

 

Kommentarer

  1. Hej Louise

    Du var den ene vinder i min give away. Kunne du ikke sende din adresse til mig.

    Camilla

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin den vest.. er det en du har opskriften på..
    Kh Camilla
    blog træf i kbh læs her
    http://celinas-verden.blogspot.com/2012/03/krea-trf-i-kbh.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla
      Tusinde tak. Jeg synes også selv at den blev ret god. Jeg har, som beskrevet ovenfor, ikke en opskrift på den, men jeg kan prøve at lave en.. en af dagene.

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.