Opskrift til min babyvest

Så er opskriften på min babyvest endelig klar.

Det er første gang jeg laver en strikkeopskrift. Derfor håber jeg, at det er til at forstå.
Skriv endelig en kommentar hvis der er noget som ikke giver mening eller hvis der har sneget sig en fejl ind i opskriften.

Se flere billeder og beskrivelser HER.
God fornøjelse.

Babyvest i ny udgave

Garnforbrug ca. 100 g. (Jeg har brugt Alpaca uld fra Søstrene Grene til 30 kr. for 50g.)
Strikkes på pind nr. 5
Babyvesten passer ca til str. 6-9 mdr.
m=maske
r=ret
vr=vrang

Strikkes i et stykke fra ryg- til forstykke.

Slå 40 m op.
Strik 5 pinde ret.
Strik fra r siden 6 r *4 r, 2vr* Gentag fra * til * 3 gange mere. Slut af med 10 r.
Fra vr siden strikkes nu 6 r *r over r, vr over vr* over de midterste 28 m. Slut pinden af med 6 r.
Fortsæt ca 15. cm med mønsteret: retstik i hver side og 5 brede glatstrikkede striber i midten.
Fra vr siden strikkes 6 r, 2 vr sammen, herefter fortsættes mønsteret indtil der er 8 m tilbage. Strik 2 vr sammen som slut med 6 ret.
Retsiden strikkes uden indtagninger mens der på vrangsiden tages ind på samme måde i de første vr masker indtil der er 32 m tilbage på pinden.
Strik 6 pind r.
Strik 8 m r, luk af for de midterste 16 m, 8 m r.
Hver strop strikkes nu hver for sig i retstrik indtil stroppen måler 15 cm.
I enden af stroppen slås der 10 m op mod midten og der strikkes 5 pind ret.
Fra retsiden strikkes nu 4 r, 2 vr, 4 r, 2 vr, slå en m op, 6 r.
Fra vrangsiden strikkes 6 vr, *r over r, vr over vr* på de næste 8 m, slut med 4 r.
Fortsæt med udtagningerne (inden de sidste 6 retmasker) på retsiden 3 gange mere indtil der er 22 m på pinden.
Gentages på modsatte strop. Husk at lave knappehul. (Jeg har lavet et hul i midten af de 4 retmasker på 4. pinde efter udtagningerne).
De to stropper strikkes på en pind med retstrik imens de 4 m mod midten (på hvert sidestykke) strikkes sammen med en m fra hvert stykke (to masker strikkes til en). Der skal nu være 40 m på pinden.
Fortsæt mønsteret med retstik i hver side og 5 brede glatstrikkede striber i midten.
Når forstykket måler ca 13 cm (2 cm kortede end rygstykket) strikkes der 5 pinde ret over alle m. Luk derefter alle m af.

Enderne hæftes, knap syes i og siderne syes sammen.

Derefter kan man hækle en kant kontrastfarve. Jeg har hæklet en enkelt række fastmasker i halsåbningen og nederste kant.

Jeg har desuden pyntet med en lille lomme der er hæklet i fastmasker.

Håber det giver mening..
Slutteligt vil jeg gerne gøre opmærksom på, at denne opskrift selvfølgelig tilhører mig.
Henvis derfor til denne blog ved brug af opskriften.

Hilsen Louise
Design by Dalkær

designbydalkaer.blogspot.com

Kommentarer