Hindbærrov i skoven

I formiddags var jeg på hindbærrov i skoven med min mand og datter.
Vi fik samlet over 600 g hindbær + lidt stikkelsbær og fire brombær.


Lidt efter satte regnen ind og det var det jo perfekt når nu jeg skulle stå i køkkenet og lave lækkerier ud af hindbærerne.


Det blev både til hindbærmuffins og hindbærtærte.

Jeg lavede hindbærmuffins fra DENNE opskrift. Jeg lavede dem uden mælk med jo så selvfølgelig med friske hindbær istedet for frosne.


Og hindbærtærte fra DENNE opskrift. Dog skiftede jeg hasselnødderne ud med mandler. Og istedet for 250 g. hindbær og 250 g. blåbær brugte jeg kun 350 g. hindbær.. Og ja så havde jeg ikke noget kartoffelmel, så det måtte den også undvære.

Den kunne godt have taget endnu flere hindbær.. men jeg havde ikke lige gennemlæst opskriften helt og havde derfor heller ikke set, at der skulle bruges blåbær  (selvom den hedder "Tærte med hindbær og blåbær".. FLOT af mig!!) Men tærten var stadig super god.
En kugle jordbæris fra Hansen var også en god kombi.

Faldt også i god jord hos Alberte.


Har man ikke tid til at vente de godt 2½ time det tager at lave tærten så kan DENNE hindbærtærte også varmt anbefales. Den tager kun 10 minutter at "bikse" sammen og er mere "makron-agtig" i smag og konsistens.
Jeg fik ikke selv taget et billede af tærten, så billedet er lånt fra storbyfarmen.dk hvor opskriften også er fra.

Kommentarer

  1. Hold da op et lækkert syn.. Kunne da godt lige spise lidt af det.. Og sikke et lækkert "rov" i har været på , hvad er det da for en skov der gemmer sådanne lækkerirer..
    Hvis du skulle have lyst er der strikkeklub hos mig på onsdag kl 9.30
    Kh Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla
      Det er en skov som ligger lige ved siden af min mors hus (som vi er så heldige at kunne låne et par uger i ferien) mellem Roskilde og Holbæk. Jeg ved ikke helt hvad skoven hedder. Ifølge krak hedder den "Strandskoven" men jeg ved ikke om det er rigtigt.
      Jeg sender dig lige en mail ang. på onsdag.
      Kh

      Slet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.