Opskrift til djævlehue i "perlestrik"

Djævlehuen som jeg strikkede HER har jeg nu lavet opskriften om på og lavet i en "forskudt perlestrik". Jeg har hørt at det skulle hedde byg-strik.. eller noget i den stil. Har prøvet at søge på det på nettet men uden at blive særlig meget klogere.


Albertes kæphest har endnu engang måtte lægge hoved til.
Den har bare et hoved som passer med et ca. 9-12 måneders barn.


Strikkes på pind nr. 3
Str. 0-3 (6) 9 (12) 18 mdr.



FORKORTELSER
m = maske(r/en)
r = ret
vr =vrang

På hver lige pind strikkes der r.
På hver ulige pind strikkes der 5 r, *vr, r* gentaget fra * - * pinden ud SAMTIDIG med indtagninger og udtagninger.

Indtagninger laves ved at strikke to m sammen, efter første m i starten af pinden og når der er 3 m tilbage i slutningen af pinden.

Udtagninger laves ved at strikke to m i samme ma, i anden m i starten af pinden og i næstsidste m i slutningen af pinden.

Slå 29 (31) 33 (35) 37 m op.

Der startes med at tages ud i starten af pinden og ind i slutningen af pinden 14 (14) 16 (18) 18 gange.
Derefter tages der ind i starten af pinden og ud i slutningen af pinden 14 (14) 16 (18) 18 gange.

Nu tages der ud i starten af pinden og ind i slutningen af pinden 7 (7) 8 (9) 9 gange.
Derefter tages der ind i starten af pinden og ud i slutningen af pinden 7 (7) 8 (9) 9 gange.

Der tages igen ud i starten af pinden og ind i slutningen af pinden 14 (14) 16 (18) 18 gange.
Og til slut tages der ind i starten af pinden og ud i slutningen af pinden 14 (14) 16 (18) 18 gange.

Der lukkes løst af over alle m.

Huen syes sammen. Se evt. videoen HER for lidt hjælp.

Hækl (evt) en snor i hver side (til at binde huen sammen med.)

Hæft alle ender.


Jeg har lavet et halstørklæde i et tilsvarende mønster, men jeg er endnu ikke helt tilfreds med det.
Jeg har derfor lagt lidt billeder ind.. men vil arbejde lidt videre med opskriften.




Kommentarer

  1. Hvor er den hue sød, altså.. Og jeg glæder mig til der kommer opskrift på halstørklædet, for det er også bare lækkert :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.