Sutsko i uldfilt

Nå men det var jo lige det der hængeparti med et par "laksko" til Alice udklædningen.

Jeg har derfor lavet et par sutsko i uldfilt som jeg synes til forveksling ville kunne ligne. Det skal jo også fungere at have dem på i børnehaven. 

De er lavet ud af et stykke uldfilt, som var en rest fra vores nye puder til soveværelset. 


Selve udførelsen kunne godt have været bedre, men jeg har været presset lidt af tiden. og så skal de jo bare kunne fungere. 
Jeg har lavet dem ud af 3 stykker uldfilt (til hver sko).
Du kan læse mere om hvordan man måler foden op HER.


Da jeg har syet sutskoen på maskinen har jeg måtte zig-zagge kanterne på de to overstykker

De to stykker syes derefter sammen ret mod ret. Evt. syes elastik i inden de to stykker syes sammen. Man kan både sy elastik i langs kanten bag om foden og hen over foden. 


Herefter syes overstykket sammen med sålen, ret mod ret. (Syes skoen i hånden syes det med retsiden udad.)

Når skoen er færdigsyet vendes den og måles med formgummi ca. 3-5 gange under sålen.
Her ses en tør sål til venstre og en nymalet sål til højre.

 Når sålen er tør er sutskoen færdig.

Kommentarer

Send en kommentar

Tak for, at du tog dig tid til at skrive til mig.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentar som jeg får.